30 år med Garp - Trofé en av Jubilarerna
Garp är välkänt ibland företagen i textilmeckat Borås. En av anledningarna är att affärssystemet huvudsakligen utvecklats här ända sedan starten 1984. Underklädesföretaget Trofé, var en de första kunderna och vi kan gladeligen meddela att de kör Garp än idag. Vi från Garp är stolta och glada över detta och besökte vår(t) Trofé för att tillsammans fira det 30 åriga samarbetet.
Tårtan dukas fram medan diskussionen pågår om att tiden går fort. Det kan vi hålla med om. Hela 7 stycken företag firar i år 30 år med Garp, och Trofé är ett av dem. ”Jag ser fram emot 30 år till” säger Per Jonsson, som sedan ett år tillbaka är VD på företaget. Trots att han är relativt ny i sin roll tror han på systemet och att det passar företagets framtid, lika bra som det gjort tidigare. ”Vi gillar utvecklingen vi ser av Garp och ser fram emot att ta del av utvecklingen som kommer”, fortsätter han.
Trofé är inne i en tillväxtfas där visionerna är stora och förhoppningarna ligger i att fler ska få kännedom om deras högkvalitativa produkter. För att lyckas med detta ligger mycket varumärkesarbete framför dem. ”Ett snyggare” Trofé är målet. ”De kunder vi har idag är lojala och mycket nöjda med det vi gör. Med bland annat en ny webbplats och uppdaterat marknads - och butiksmaterial tror vi att vi kommer bli attraktivare för både konsumenter och återförsäljare.”, berättar Per.
Trofé vänder sig till kvinnan mitt i livet och är mest kända för sina underkläder. Vad inte många vet är att de även är stora inom bad och homewear. Över 1 miljon plagg distribueras via deras verksamhet i Borås till över 700 återförsäljare runt om i Norden. Vad Trofé är absolut bäst på är god passform, något som alltid är främsta fokus när de designar och producerar. Oavsett storlek, säsong eller stil ska deras produkter alltid sitta bekvämt, något som uppskattas av deras konsumenter.
Idag används Garp för ekonomi, lager, distribution, försäljning och inköp. Att nyttja ytterligare funktioner och gå igenom processer är på agendan för att effektivisera. Ett arbete som ständigt pågår, menar Per. För bara någon månad sedan satsade de på en integration till bärbara enheter för säljarna att använda på fältet. Satsningen gjordes för att spara administrativ tid och minimera risken för fel. Arbetet med Garp går alltså med full fart framåt och med 30 års erfarenhet av systemet finns alla möjligheter att på bästa sätt nyttja systemet även i framtiden.
När vi avrundar rundvandringen av de luftiga lokalerna är vi glada, nöjda och har till och med hunnit med ett besök i lagershopen på bottenplan. Anette, som arbetar på supporten har svårt att slita sig när frågorna duggar tätt. Slutligen går vi ut genom dörren och kan med ett leende säga på återseende och att vi glatt ser fram emot att samarbeta med Trofé i flera decennier till.